Sosyal medya nedir. Sosyal medyanın özellikleri
Artık sosyal medya denilince pek çok kişi düzgün bir tanım
yapamasa da yaklaşık olarak bir şeyler söyleyebiliyor. Bunun ötesinde artık
kişiler ve kurumlar sosyal medyanın önemini biliyor ve aktif olarak kullanıyor. Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı ve
kullandığı içeriği gene kendilerinin ürettiği bir platformdur. Sosyal Medya,
medya içeriğinin kişiler tarafından oluşturulduğu ve o kişilerin duygu ve
düşüncelerini, tasarım ve izlenimlerini, gözlemlerini, tecrübelerini aktarmak
ve birbirleriyle iletişim halinde bulunmak için kullandıkları online
alanlardır.
Birçok insanın mobil ve online olduğu digital çağda paylaşım
ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma alanı yaratan sosyal medya,
kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurumlar için de son derece
önemlidir. Sağladığı etkileşim açısından, eğitim, araştırma ve bilgi sağlama
anlamında da kapılarını ardına kadar açmaktadır.
Sosyal Medya’da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden
gerçekleşir ve anında çok geniş kitlelere ulaşır. Sosyal Medya geleneksel medya
alanlarından farklı bir şekilde yaşayan bir alandır. Gazete, Tv ve diğer basılı
mecralardan en büyük farkı eş zamanlı bilgi paylaşımıdır. Sosyal medyada geri
bildirim ve etkileşim geleneksel medyaya göre çok daha iyidir. Bu yüzden sosyal
medya, günümüzde markalar tarafından sıkça tercih edilmektedir.
Sosyal medyada herhangi bir sınırlama olmadan herkesin söz
hakkı vardır. Bu doğru kullanıldığında sosyal medyanın gücü ve etkisi
tartışılamaz. Ülkemizde meydana gelen bazı olaylarda meydana gelen yasaklar ve
engellemeler birçok yöntemle kırıldı ve sosyal medyanın engellenmesi zor bir
güç olduğu bir daha ispatlandı. Bu durumuyla devletler içinde kontrolü güç ve
yeni stratejiler üretmesi gereken bir platform haline geldi.
FACEBOOK (YAYGINLAŞMA VE HIZLI BİLGİ PAYLAŞIMI)
Öncesinde benzer pek çok site varken gerçek kişilerin kendi
isimleriyle yer aldığı Facebook, gerçek yaşam ile sanal yaşamı birleştirdi.
Hızla büyüyen Facebook en büyük Sosyal Paylaşım Merkezi haline geldi. Artık
internetteki bilgi paylaşımının çok büyük bir kısmı Facebook üzerinden
aktarılıyordu. Facebook internet ortamındaki
bilgilerin çok hızlı bir şekilde tüketilebilmesini sağladı. Artık 7’den
70’e herkes kendi cümlelerini, tecrübelerini, düşüncelerini Facebook ile ortaya
dökebiliyor.
Sosyal Medyanın Kullanım Alanları
- İletişim
- Bloglar (Blogger, WordPress)
- Mikrobloglar (Twitter,Friendfeed)
- Sosyal Ağlar ( Facebook,Myspace, LinkedİN)
- Bilgi Paylaşımı
- Wiki (Wikipedia)
- Sosyal imleme (Delicious)
- Fikir ve İnceleme (Yahoo Answers,Yelp)
- Multimedya
- Fotoğraf Paylaşımı (Flickr, Picasa, Twitpic)
- Video Paylaşımı (Youtube, Vimeo, Dailymotion)
- Canlı Yayın (Justin.tv)
- Ses ve Müzik Paylaşımı (last.fm, Grooveshark)
- Alışveriş (Çok Yakında)
Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Facebook
Arkadaşlarınızla ya da benzer faaliyette bulunduğunuz
kişilerle tanışmanıza ve ortak paylaşımlarda bulunmanıza olanak sağlayan bir
sosyal medya sitesidir.
Twitter
140 karakter sınırıyla (1 sms karakter sınırı) paylaşmak
istediklerinizi yayınlayabileceğiniz bir microblogging sitesidir.
WordPress
En çok kullanılan Blog (Günce) yazma sitesidir. Ayrıca kısa
yoldan web sitesi kurmanıza da imkan verir.
LinkedIn
Sanal CV platformudur. İş dünyasındaki profesyonellerin
kendi işleri ile ilgili bilgileri diğer insanlarla paylaştığı bir platformdur
Google+
Google’ın yeni sosyal ağ sitesidir. Takip ettiğiniz/Sizi
takip eden kişilerle görüntülü konuşma, fotoğraf, video, link paylaşımı
yapabileceğiniz her geçen gün gelişmekte olan sitedir.
Foursquare
Her gittiğiniz yer de bulunduğunuz yeri paylaşan ve
paylaşımlarınıza göre size çeşitli madalyalar veren sosyal medya sitesidir.
Blogger
Türkiye’de en çok kullanılan Blog servisidir. Dilediğiniz
her konuda dilediğinizi yazabilir en önemlisi blogunuza Adsense ile reklam
alabilir para kazanabilirsiniz.
Youtube
YouTube üç Amerikalı
iş arkadaşının (Chad Hurley Steve Chen ve Jawed Karim) eğlence için açtıkları
daha sonra Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alınan, kısaca “Video
Paylaşım Sitesi” olarak adlandırabileceğimiz bir web sitesidir. Web sitesi
yaklaşık 200 milyon video barındırmakta.
Wikipedia
Wiki, Özgür Belgeleme Lisansı altında kullanıcıların yeni
sayfa yaratmasına, sayfalarda düzenlemeler yapmasına ve bu sayfaları birbirine
bağlamasına izin veren (olanak sağlayan) bir yazılımdır
SOSYAL MEDYA VE GELENEKSEL MEDYA
Şu günlerde her ne kadar iki zıt kavram gibi sunulsa ve
kıyaslamalar yapılsa da Sosyal Medya ile Geleneksel Medya birbirinin etkisini
azaltıcı platformlar değildir. Sosyal medya geleneksel medya ile birlikte
günümüz teknolojisinin bize sunduğu en kaliteli medya halidir. Bu iki kavramın
sürekli kıyaslanıyor olmasının sebebi geleneksel medyayı elinde tutan kesimin
sosyal medyaya adapte olamaması ve kontrolü tutan ellerin değiştirmesi
korkusundan kaynaklanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder