Sosyal medya nedir. Sosyal medyanın özellikleri

Sosyal medya nedir. Sosyal medyanın özellikleri


Artık sosyal medya denilince pek çok kişi düzgün bir tanım yapamasa da yaklaşık olarak bir şeyler söyleyebiliyor. Bunun ötesinde artık kişiler ve kurumlar sosyal medyanın önemini biliyor ve aktif olarak kullanıyor. Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı ve kullandığı içeriği gene kendilerinin ürettiği bir platformdur. Sosyal Medya, medya içeriğinin kişiler tarafından oluşturulduğu ve o kişilerin duygu ve düşüncelerini, tasarım ve izlenimlerini, gözlemlerini, tecrübelerini aktarmak ve birbirleriyle iletişim halinde bulunmak için kullandıkları online alanlardır.
  Sosyal medyada yeni nesil web teknolojilerinin  getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı bilgi paylaşımı kolay ve hızlı bir şekilde takip edilir..
Birçok insanın mobil ve online olduğu digital çağda paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma alanı yaratan sosyal medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurumlar için de son derece önemlidir. Sağladığı etkileşim açısından, eğitim, araştırma ve bilgi sağlama anlamında da kapılarını ardına kadar açmaktadır.

Sosyal Medya’da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleşir ve anında çok geniş kitlelere ulaşır. Sosyal Medya geleneksel medya alanlarından farklı bir şekilde yaşayan bir alandır. Gazete, Tv ve diğer basılı mecralardan en büyük farkı eş zamanlı bilgi paylaşımıdır. Sosyal medyada geri bildirim ve etkileşim geleneksel medyaya göre çok daha iyidir. Bu yüzden sosyal medya, günümüzde markalar tarafından sıkça tercih edilmektedir.
Sosyal medyada herhangi bir sınırlama olmadan herkesin söz hakkı vardır. Bu doğru kullanıldığında sosyal medyanın gücü ve etkisi tartışılamaz. Ülkemizde meydana gelen bazı olaylarda meydana gelen yasaklar ve engellemeler birçok yöntemle kırıldı ve sosyal medyanın engellenmesi zor bir güç olduğu bir daha ispatlandı. Bu durumuyla devletler içinde kontrolü güç ve yeni stratejiler üretmesi gereken bir platform haline geldi.

FACEBOOK (YAYGINLAŞMA VE HIZLI BİLGİ PAYLAŞIMI)


Öncesinde benzer pek çok site varken gerçek kişilerin kendi isimleriyle yer aldığı Facebook, gerçek yaşam ile sanal yaşamı birleştirdi. Hızla büyüyen Facebook en büyük Sosyal Paylaşım Merkezi haline geldi. Artık internetteki bilgi paylaşımının çok büyük bir kısmı Facebook üzerinden aktarılıyordu. Facebook internet ortamındaki  bilgilerin çok hızlı bir şekilde tüketilebilmesini sağladı. Artık 7’den 70’e herkes kendi cümlelerini, tecrübelerini, düşüncelerini Facebook ile ortaya dökebiliyor.

 Sosyal Medyanın Kullanım Alanları

  • İletişim
  • Bloglar (Blogger, WordPress)
  • Mikrobloglar (Twitter,Friendfeed)
  • Sosyal Ağlar ( Facebook,Myspace, LinkedİN)
  • Bilgi Paylaşımı
  • Wiki (Wikipedia)
  • Sosyal imleme (Delicious)
  • Fikir ve İnceleme (Yahoo Answers,Yelp)
  • Multimedya
  • Fotoğraf Paylaşımı (Flickr, Picasa, Twitpic)
  • Video Paylaşımı (Youtube, Vimeo, Dailymotion)
  • Canlı Yayın (Justin.tv)
  • Ses ve Müzik Paylaşımı (last.fm, Grooveshark)
  • Alışveriş (Çok Yakında)

Sosyal Medya Araçları Nelerdir?

Facebook
Arkadaşlarınızla ya da benzer faaliyette bulunduğunuz kişilerle tanışmanıza ve ortak paylaşımlarda bulunmanıza olanak sağlayan bir sosyal medya sitesidir.

Twitter
140 karakter sınırıyla (1 sms karakter sınırı) paylaşmak istediklerinizi yayınlayabileceğiniz bir microblogging sitesidir.

WordPress
En çok kullanılan Blog (Günce) yazma sitesidir. Ayrıca kısa yoldan web sitesi kurmanıza da imkan verir.

LinkedIn
Sanal CV platformudur. İş dünyasındaki profesyonellerin kendi işleri ile ilgili bilgileri diğer insanlarla paylaştığı bir platformdur

Google+
Google’ın yeni sosyal ağ sitesidir. Takip ettiğiniz/Sizi takip eden kişilerle görüntülü konuşma, fotoğraf, video, link paylaşımı yapabileceğiniz her geçen gün gelişmekte olan sitedir.

Foursquare
Her gittiğiniz yer de bulunduğunuz yeri paylaşan ve paylaşımlarınıza göre size çeşitli madalyalar veren sosyal medya sitesidir.

Blogger
Türkiye’de en çok kullanılan Blog servisidir. Dilediğiniz her konuda dilediğinizi yazabilir en önemlisi blogunuza Adsense ile reklam alabilir para kazanabilirsiniz.

Youtube
 YouTube üç Amerikalı iş arkadaşının (Chad Hurley Steve Chen ve Jawed Karim) eğlence için açtıkları daha sonra Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alınan, kısaca “Video Paylaşım Sitesi” olarak adlandırabileceğimiz bir web sitesidir. Web sitesi yaklaşık 200 milyon video barındırmakta.

Wikipedia
Wiki, Özgür Belgeleme Lisansı altında kullanıcıların yeni sayfa yaratmasına, sayfalarda düzenlemeler yapmasına ve bu sayfaları birbirine bağlamasına izin veren (olanak sağlayan) bir yazılımdır

SOSYAL MEDYA VE GELENEKSEL MEDYA

Şu günlerde her ne kadar iki zıt kavram gibi sunulsa ve kıyaslamalar yapılsa da Sosyal Medya ile Geleneksel Medya birbirinin etkisini azaltıcı platformlar değildir. Sosyal medya geleneksel medya ile birlikte günümüz teknolojisinin bize sunduğu en kaliteli medya halidir. Bu iki kavramın sürekli kıyaslanıyor olmasının sebebi geleneksel medyayı elinde tutan kesimin sosyal medyaya adapte olamaması ve kontrolü tutan ellerin değiştirmesi korkusundan kaynaklanmaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Haber yazarken yapılan 6 ciddi hata

Haber yazarken yapılan 6 ciddi hata Haber yazma işiyle meşgul olanlar ve bu işle ilgilenenlerin bir kısmı haberi yazma sürecinde haberi y...