Sosyal medya ve algı yönetimi

Sosyal medya ve algı yönetimi

internet ve algı yönetimi

Hepimizin de bildiği gibi son yıllarda yaygın olarak kullanılan internet ve sağlayıcıları herkeste en az iki tane bulunan sosyal medya hesaplarıyla gerçeğe uzak yaşamaya başladık. Artık kafelerde, pastahanelerde, elimizde çekirdek mahalle ortasında sohbetleşmek yerine sosyal ağlarda yazışmak, sosyalleşmek adına değil de fotoğraf paylaşmak için gezme algısı yarattık. Bunlar say say bitmez, bitmeyecek tabii ki...


Asıl konuya gelecek olursak sosyal medyada asparagas haberlere itimadımız arttı. Çünkü okumuyoruz, araştırmıyoruz ve merak etmiyoruz. Delinin biri sosyal medyaya bir haber atıyor vay paylaşanın haline :). Çığ gibi büyüyor hastagler, paylaşımlar vesaireler. Siyasi,psikolojik her türlü propagandaya açık olan sosyal medya bu kirliliğin önüne geçemiyor ne yazık ki. Bu durumu kendi lehine çeviren insanlar kaymağını yerken bizlerde facebookta, tweterda vatan kurtarmaya, hastaglerle birlik ve beraberliğe çağrı yapıyoruz. İşte bunlar hep Amerika'nın oyunu, kesin ip var. Yoksa neden tepkimizi, sevincimizi akabinde yaşayabildiğimiz tüm duygularımızı emojinler dışında ifade etmeyelim. Önceden internet mi vardı sosyal medya mı vardı?

Günümüzün en sessiz silahı olan bu algı yönetimi  kavramı, içerik olarak eski bir yöntem olmakla birlikte “ikna ve inandırma faaliyetleri” olarak devam etmektedir. İnternet hayatımızın her noktasında var, günün neredeyse 6 saatini nette 2,5 saatten fazlasını facebook ve tweterde geçirdiğimiz bilimsel olarak kanıtlanmış. %51 çoğunluk mobil internetci. Buna bağlı olarak yapılan araştırmalarda, insanların tutum ve davranışların algılamaları neticesinde şekillendiğini, tutumlar daha yerleşmiş ve uzun vadeliyken, davranışların ortamın etkilerine göre değişebildiğini göstermektedir...


sosyal medyanın etkisi


Türkiye'de 68 milyondan fazla facebook kullanıcısı var


Sosyal medya üzerine araştırmalar yaparak çeşitli firmalara destek veren ajanslardan biri olan We Are Social tarafından yapılan 2014 yılına ait çalışmada, dünyada 2,5 milyar kişinin aktif kullanıcı olduğu, bunlardan 1,8 milyarının ise sosyal medya kullanıcısı olduğu belirtilmektedir. Aynı rapora göre Türkiye’de 35 milyondan fazla internet kullanıcısı, 38 milyondan fazla Facebook kullanıcısı, 68 milyondan fazla mobil cihaz üzerinden Facebook kullanıcısı bulunmaktadır.


Önlem almıyoruz



Resmen kaostan beslenir duruma geliyoruz. İkili iletişimi neredeyse sıfırlayan bu durum tamamen kontrolsüz ve bilinçsiz kullanımla ilgili iken önlem almak için bir faaliyet sergilemiyoruz. 80'lerden sonra yetişen nesil için aslına bakarsanız korkunç bir durum. Teknolojinin göbeğinde büyüyorlar ve algıda seçicilik diye bir kavramları maalesef yok. Bu sosyal medya adamı vezirde eder rezilde eder, savaşta çıkarır barışta yaptırır. Nerede o internetsiz, sosyal medyasız günler hey gidi hey... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Haber yazarken yapılan 6 ciddi hata

Haber yazarken yapılan 6 ciddi hata Haber yazma işiyle meşgul olanlar ve bu işle ilgilenenlerin bir kısmı haberi yazma sürecinde haberi y...