Sosyal medya ve algı yönetimi
Hepimizin de bildiği gibi son yıllarda yaygın olarak
kullanılan internet ve sağlayıcıları herkeste en az iki tane bulunan sosyal
medya hesaplarıyla gerçeğe uzak yaşamaya başladık. Artık kafelerde,
pastahanelerde, elimizde çekirdek mahalle ortasında sohbetleşmek yerine sosyal
ağlarda yazışmak, sosyalleşmek adına değil de fotoğraf paylaşmak için gezme
algısı yarattık. Bunlar say say bitmez, bitmeyecek tabii ki...
Asıl konuya gelecek olursak sosyal medyada asparagas
haberlere itimadımız arttı. Çünkü okumuyoruz, araştırmıyoruz ve merak
etmiyoruz. Delinin biri sosyal medyaya bir haber atıyor vay paylaşanın haline
:). Çığ gibi büyüyor hastagler, paylaşımlar vesaireler. Siyasi,psikolojik her
türlü propagandaya açık olan sosyal medya bu kirliliğin önüne geçemiyor ne
yazık ki. Bu durumu kendi lehine çeviren insanlar kaymağını yerken bizlerde
facebookta, tweterda vatan kurtarmaya, hastaglerle birlik ve beraberliğe çağrı
yapıyoruz. İşte bunlar hep Amerika'nın oyunu, kesin ip var. Yoksa neden
tepkimizi, sevincimizi akabinde yaşayabildiğimiz tüm duygularımızı emojinler
dışında ifade etmeyelim. Önceden internet mi vardı sosyal medya mı vardı?
Günümüzün en sessiz silahı olan bu algı yönetimi
kavramı, içerik olarak eski bir yöntem olmakla birlikte “ikna ve
inandırma faaliyetleri” olarak devam etmektedir. İnternet hayatımızın her
noktasında var, günün neredeyse 6 saatini nette 2,5 saatten fazlasını facebook
ve tweterde geçirdiğimiz bilimsel olarak kanıtlanmış. %51 çoğunluk mobil
internetci. Buna bağlı olarak yapılan araştırmalarda, insanların tutum ve
davranışların algılamaları neticesinde şekillendiğini, tutumlar daha
yerleşmiş ve uzun vadeliyken, davranışların ortamın etkilerine göre değişebildiğini
göstermektedir...
Türkiye'de 68 milyondan fazla facebook kullanıcısı var
Sosyal medya üzerine araştırmalar yaparak çeşitli firmalara
destek veren ajanslardan biri olan We Are Social tarafından yapılan 2014
yılına ait çalışmada, dünyada 2,5 milyar kişinin aktif kullanıcı olduğu,
bunlardan 1,8 milyarının ise sosyal medya kullanıcısı olduğu
belirtilmektedir. Aynı rapora göre Türkiye’de 35 milyondan fazla internet
kullanıcısı, 38 milyondan fazla Facebook kullanıcısı, 68 milyondan
fazla mobil cihaz üzerinden Facebook kullanıcısı bulunmaktadır.
Önlem almıyoruz
Resmen kaostan beslenir duruma geliyoruz. İkili iletişimi
neredeyse sıfırlayan bu durum tamamen kontrolsüz ve bilinçsiz kullanımla ilgili
iken önlem almak için bir faaliyet sergilemiyoruz. 80'lerden sonra yetişen
nesil için aslına bakarsanız korkunç bir durum. Teknolojinin göbeğinde
büyüyorlar ve algıda seçicilik diye bir kavramları maalesef yok. Bu sosyal
medya adamı vezirde eder rezilde eder, savaşta çıkarır barışta yaptırır. Nerede
o internetsiz, sosyal medyasız günler hey gidi hey... :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder